Vladek Lacina

Vizitka:

Datum narození: 25. června 1949
Místo narození: Praha
Výška: 190 cm 
Váha: 91 kg 
Hlavní disciplíny: párová čtyřka, skif, dvojskif 
První oddíl: VK Blesk (Slavoj Vyšehrad)
Největší úspěchy: Dukla Praha (1974-1978), VK Blesk
Trenéři: Václav Kozák, Jiří Ulč
Vzdělání: Strojní fakulta ČVUT v Praze 

 

Přehled nejlepších výsledků:

Závod Disciplína Výsledek
1971 Mistrovství Evropy - Kodaň2x7.místo
1972 Olympijské hry - Mnichov 2x 6.místo
1974 Mistrovství světa - Lucern2x4.místo
1975 Mistrovství světa - Nottingham2x4.místo
1976 Olympijské hry - Montreal 4x 3.místo
1977 Mistrovství světa - Amsterdam2x6.místo
1978 Mistrovství světa - Karapiro4x4.místo
1979 Mistrovství světa - Bled1x7.místo
1980 Olympijské hry - Moskva1x 4.místo
1981 Mistrovství světa - Mnichov1x7.místo
1983 Mistrovství světa - Duisburg1x5.místo

 

Od veslařských začátků:

Skvělí kantoři na základní škole i na gymnáziu inspirovali Vladka ke sportování, svůj podíl měla také rodinná tradice. Závodně plaval, dělal atletiku, orientační běh. V 16 letech ho táta přivedl do Blesku. Ostatně vesloval už jeho děda. Jeho prvním veslařským trenérem byl Julius Gerhard, poté ho až do roku 1974 vedl Pavel Hofmann. V reprezentaci poprvé startoval na juniorských závodech Olympijských nadějí v roce 1967, prvního vítězství s hymnou na stupních vítězů se dočkal v dvojutkání ČSSR–NDR, kdy vyhrál na skifu. Od roku 1969 byl členem seniorské reprezentace. Jeho nejlepším výsledkem je olympijský bronz na párové čtyřce v Montrealu, ale na dvojskifu nebo skifu opakovaně obsadil skvělá čtvrtá místa –  včetně olympiády v Moskvě.

Koníčky:

sport – terénní cyklistika, turistika, lyžování a fotografování, rodina (manželka Vlaďka, synové Radek a Vojtěch, vnuk Pavel)

Postskriptum:

Jeho poslední sezóna v reprezentaci přišla v roce 1984. Kvalifikoval se na OH v Los Angeles, ale kvůli neúčasti Československa se zúčastnil pouze náhradních her v Moskvě. Až do roku 1986 závodil na oddílové úrovni. Ještě jako reprezentant byl zaměstnán ve Výzkumném ústavu ČKD, kde se zabýval se problematikou spalovacích motorů. V roce 1988 k titulu Ing. získal na Fakultě strojního inženýrství ČVUT také titul CSc. Od 90. let se věnuje firmě DAGGER zaměřené na naftové a plynové motory.